انواع پروتزهای قابل استفاده برای پررنگ کردن لب¬ها چه هستند؟

يکشنبه 31 ارديبهشت 1396
6:16
Blum Kenney


رایجترین مدل پروتز از مادهای تصنعی و مصنوعی به اسم ePTFE ساخته میگردد . در فعالیت ePTFE یک ماده سپید لاستیک مانند است که به طور کاملاً استریل تنها برای بکارگیری در مصارف پزشکی تولید می¬شود . این ماده برای نخستین بار در ده سال ۱۹۷۰ تحت عنوان جایگزین برای بخشهای کوچک از رگهای انسان گزینه استفاده قرار گرفت . از آن روزگار به بعد , تا کنون بیشتراز ۳ میلیون نفر از پروتزهای ساخته شده از این ماده به کار گیری کردهاند . فعلا موارد بهره مهم از این ماده در حوزه پزشکی مربوط به لینک و پیوند یک رگ به رگ دیگر , ترمیم فتق , و تجدید بنا دیواره شکم است .

پباده سازی این ماده به گونه های گوناگون سبب ساز شد بتوان از آن برای پروتزهای ما یحتاج در حوزه‌ چانه و جور - ها نیز استعمال کرد . به این ترتیب امروزه از این پروتزها برای پر کردن خطوط و چین و چروکهای ایجاد شده بر روی پوست صورت و نیز پر رنگ کردن لب‌ها استعمال می‌شود .
ماده مسئله استفاده برای ایجاد پروتز هیچگاه با عبور کرد زمان تغییر‌و تحول شکل و مقدار نمیدهد و بوسیله تن آدم جذب نمی‌گردد . در واقعیت به خاطر این وضعیت , تاثیرات ناشی از سود از این دسته خاص از پروتز دائمی است , البته قابلیت جایگزینی پروتز و رجوع نتایج معالجه در شکل رغبت بیمار در هر فرصت در آینده وجود دارد . امروزه انواع مختلفی از برندهای تجاری برای جور درمانی این ماده هست که پزشک معالج احتمال دارد از این نامها برای توضیح پروتز برای شما بهره نماید .

در زمان پروتز لب چه اتفاقی می¬افتد؟
در گرد‌همایی مشورت قبل از فعالیت پزشک معالج پرویزیان , ایشان در رابطه مزایای و معایب اشکال متعدد روشهای قابل به کارگیری برای برجسته کردن لبها با شما حرف خواهد کرد . در صورتیکه که شما رغبت داشته باشید از پروتز مصنوعی به‌این مراد به کارگیری نمائید , حتمی است بطور معمول بر روی پوست شما قبلی از انجام کار جراحی آزمایشهای خاص انجام شود تا براین اساس مطمئن شویم پوست شما نسبت به مواد بکار رفته در پروتز آلرژی نداشته باشد .
در طول جلسه مشورت کردن سوابق پزشکی بیمار از وی گرفته می‌شود تا بدین ترتیب بتوان مطمئن شد علتی برای عدم استفاده از این نحوه درمانی برای بیمار نیست . وقتی که اطلاعات درمانی موردنیاز بدون نقص شد , معمولاً از مریض خواسته می‌شود یک رضایت طومار درین ارتباط امضا نماید که معنا آن فهم و شعور کامل مریض از مزایا و خطرها بالقوه ناشی از عمل جراحی پروتز لب می‌باشد . علاوه بر این احتمال دارد قبل و بعد از جراحی از ظاهر بیمار عکس گرفته شود تا بنابراین بتوان نتایج معالجه را پس از تکمیل آن با وضعیت پیشین بیمار مقایسه کرد .
بی حسی
در هنگام فعالیت جراحی پروتز لب از تزریق مواد بی حسی موضعی برای مریض استفاده می‌شود تا به این ترتیب به میزان کافی نواحی محیط ناحیه معالجه بی حس شوند و مریض دردی را در حین درمان حس نکند . علاوه بر این احتمال دارد در شرایط خاص برای مریض از داروهای مسکن مصرف شود تا در زمان درمان برجسته کردن لب مریض در موقعیت نصفه خواب قرار داشته باشد .

عمل جراحی

این عمل جراحی پیچیده وجود ندارد و انجام آن به دوران طولانی نیاز ندارد . معمولاً ارتفاع بازه واجب برای فعالیت جراحی با اعتنا به جور پروتز مصرف شده برای مریض نزدیک به ۳۰ دقیقه هست . در این زمان جراح ۴ سوراخ ریز در چهار گوشه دهن مریض ایجاد میکند . آن گاه از طریق شکافهای ساخت شده پروتز به لبهای مریض وارداتی و انتهای پروتز پس از اندازه شدن آن با لبهای مریض انقطاع میگردد . در نهایت شکافهای ایجاد شده با استعمال از یک نخ بخیه نازک قابل جذب یا این که غیر قابل جذب بسته خواهند شد .

تکرار کار جراحی
در‌این‌صورت نیازی به تکرار عمل جراحی نیست , چون نتایج این نحوه درمانی دائمی و ماندگار می باشد . دكتر زيبايي در تهران در‌حالتی که که مریض رغبت داشته باشد از مواد پروتز غیر دائمی استفاده نماید , حتمی است بطور مرتب برای کار گذاشتن پروتز تازه و تکرار عمل جراحی به پزشک معالج مراجعه کند .

دوره ریکاوری برای پروتز لب چه بازه زمانی است؟
بازه دوران اضطراری برای ریکاوری پروتز لب در حدود ۱ تا ۲ هفته با دقت به وضعیت مریض میباشد . به این ترتیب افراد مریض احتمالاً میبایست از محل کار خویش دستکم ۳ روز بعداز کار جراحی مرخصی بگیرند و برای ۲ تا ۴ هفته بعداز کار جراحی نباید حرکتهای شدید یا این که فعالیتهای ورزشی انجام دهند .
در حین تراز نخستین بعد از فعالیت جراحی , مریض از سیگار کشیدن منع میگردد . علاوه بر این بیمار میبایست از داروهای مسکن و پمادهای تجویز شده برای کاهش غم خویش منفعت کند . برای زمان ۴ تا ۷ روز اولیه بعد از فعالیت جراحی , مریض میبایست صرفا غذاهای قابل انعطاف مصرف نماید و اذن جویدن طعام به وی داده نمی شود . بنابراین معمولاً به مریض سفارش میشود درین عصر از مواد غذایی مشابه ژل , ماست یا این که پودینگ برای تغذیه منفعت نماید .

چه دوران نتایج پروتز لب استمرار و ماندگاری دارد؟
این حالت بستگی به چگونگی واکنش بیمار به پروتز لب و مواد بکار رفته در پروتز دارااست . براین اساس نتایج این شیوه درمانی می تواند نصفه مستمر یا این که مستمر باشد . بطور کلی در صورت استفاده از مواد طبیعی نظیر کولاژن یا پروتزهای سازگار با بدن بشر , پروتز لب تقریباً فی مابین ۱ تا ۲ سال دوام و ماندگاری دارد . در‌این شرایط بدن آدم با عبور کرد فرصت پروتز را جذب کرده و باعث از بین رفتن پروتز می گردد .
از سوی دیگر پروتزهای درست شده از مواد مصنوعی یا این که پلیمر به هیچ وجه بوسیله تن آدم جذب نمی شوند و به همین یاد نتایج درمانی دائمی برای مریض به همراه دارند .

آیا حزن مریض بعداز پروتز لب زیاد است؟
در حین هفته نخستین بعداز کار جراحی پروتز لب , بیمار احتمالا با حزن و عارضه ها پروتز لب میانگین تا شدید مواجه شود . به همین خاطر برای امداد به بیمار جهت سپری کردن این دوره , واجب است بطور منظم از داروهای مسکن درد , پمادهای منحصر یا این که بستههای یخ در رخ نیاز استعمال شود . درین عصر حتمی است مریض به اندازه کافی استراحت نماید و توصیههای دریافت شده از جراح خود را کاملاً دورازشوخی بگیرد .


[ بازدید : 64 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دکتر زیبایی کرمانشاه است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]